پلیت مرغی

کود پلیت مرغی ارگانیک (کود مرغی) از جمله کودهای غنی شد ای  است که نسبت به سایر کود ها ی ارگانیک از مواد آلی بسیار بالایی برخوردارمی باشد . مواد آلی مانند نیتروژن خالص،فسفر، پتانسیم، اسید اوریک و خیلی ذرات ریز مغذی و درشت مغذی دیگر که باعت حاصلخیزی زمین و فراونی محصول میشود.  سه عنصر نیتروژن  فسفر و پتانسیم که در صنعت کشاورزی از آنها   به عنوان NPK نام برده می شد لازمه رشد موفقیت آمیز هر گیاهی است. این عناصر و مواد آلی،  دیگر که در پلیلت مرغی به وفور یافت میشود  میتواند تاثثیر معجزه  آمیزی در رشد محصولات داشته باشد. فرایند تولید پلیت مرغی به گونه است که تمامی عوامل بیماری زا ،علف هرز، لار، تخم حشرات، ... از بین رفته و یک محصول غنی شده و  با کیفیت بالا بدست می آید. کود پلیت مرغی به دلیل ارگانیک بودن در پرورش سبزیجات ، درختان پسته ، زعفران ، گوجه فرنگی و …. بیشترین کاربرد را دارد. کود پلیت بردو با استفاده از پیشرفته ترین روشهای علمی و ماشین الات مدرن تولید شده ، و  دارای 90 درصد مواد آلی مفید است . کود پلیت بوردو به صورت خشک و بسته بندی عرضه میشود که باعث راحتی حمل و نقل و صرفه جویی در هزینه ها برای مصرف کننده میباشد.

انواع کود پلیت مرغی

کود مرغ گوشتی

کود مرغ گوشتی دارای پروتوئین بالایی است .کیفیت آن بسته به نوع بستر استفاده شده برای مرغ ها و نوع تغذیه آنها متغیر است.

کود مرغ‌ تخمگذار یا مادر

این کود دارای کلسیم بالا (به دلیل فرآیندتولید پوست تخم مرغ) نسبت به سایر کود ها است .استفاده از این کود در باغات میوه موجب خوش طمع تر شدن ،ابدارتر شدن و سلامت محصول میشود.

فضولات یا کود قفس

این کود از فضولات مزغ هایی است که در قفش پرورش داده میشوند و بستری ندارند.از این کود بیشتر برای تغذیه دامها استفاده میشود.